Parking P+R Połczyńska to obiekt jednopoziomowy. Zmieści się na nim ok. 500
aut. Jego budowa kosztowała ok. 5,6 mln zł (razem z pracami przygotowawczymi
ok. 7 mln zł). Równolegle z parkingiem uruchamiamy też nowe przystanki tramwajowe
i autobusowe (zespół Połczyńska-Parking P+R dla linii:
8, 10, 26, 27, 105, 125, 129, 155, 184, 189, 194, 601, 610, 614, 713 i 716)
oraz sygnalizację świetlną przy wjeździe na parking. Liczymy na to, że z parkingu
będą korzystali np. mieszkańcy Bemowa, Ursusa, czy Ożarowa Mazowieckiego. Na
terenie Bemowa i Ursusa (przy ulicach prowadzących do parkingu: Dźwigowa, Powstańców
Śląskich i Połczyńska) oraz przy wjeździe do Warszawy od strony Ożarowa, staną
tablice kierujące na parking. Tak samo jak w przypadku parkingu P+R Metro Marymont,
obiekt przy Połczyńskiej przez pierwsze miesiące działania będzie
bezpłatny. Parking jest monitorowany (29 kamer) i dozorowany przez dwóch
ochroniarzy firmy Zubrzycki.
Zarząd Transportu Miejskiego zdaje sobie sprawę, że zainteresowanie parkingiem,
mimo naszych wysiłków, może nie być zbyt duże. Jak stwierdził Dyrektor Leszek
Ruta, lokalizacja parkingu jest dość "wizjonerska". Obecne władze
otrzymały inwestycję w spadku po poprzedniej ekipie. Była ona zbyt mocno zaawansowana
by ją przerywać. Dlatego też przygotowaliśmy "plan awaryjny". Chcemy
na części działki wybudować zintegrowane Centrum Zarządzania Komunikacją Miejską.
Idea jest tak by w jednym miejscu skupić praktycznie wszystkie służby odpowiedzialne
za sprawne działanie transportu publicznego w stolicy i aglomeracji. Oprócz
nadzoru ruchu Zarządu Transportu Miejskiego, znalazłoby się miejsce też dla
służb Tramwajów Warszawskich, Miejskich Zakładów Autobusowych, autobusowych
ajentów, Metra Warszawskiego i Szybkiej Kolei Miejskiej, a także policji i straży
miejskiej. Dzięki temu można będzie o wiele lepiej i sprawniej zarządzać komunikacją
i szybciej reagować w przypadku sytuacji awaryjnych czy kryzysowych. Oprócz
tego znalazłaby się tam również część przeznaczona dla pasażerów, w której stanęłyby
kasy biletowe i punkty obsługi pasażerów. Pasażerowie mogliby tam nie tylko
kupić bilet ale również złożyć reklamację czy skargę, zapłacić karę czy też
zasięgnąć informacji. Budowa takiego Centrum wydaje się wręcz niezbędna w związku
z EURO 2012!
II etap systemu P+R nowe, lepsze lokalizacje
Parking P+R Połczyńska, razem z parkingiem P+R Metro Marymont, Metro Wilanowska
(będzie otwarty do końca wakacji) i Metro Młociny (budowany przez Metro Warszawskie),
będzie częścią pierwszego etapu systemu "Parkuj i Jedź" w Warszawie.
W drugim etapie powstaną kolejne parkingi: Okęcie, Metro Kabaty, PKP Wawer,
PKP Anin, PKP Rembertów i PKP Żerań. Po tym jak Dyrektor ZTM Leszek Ruta dokonał
wizji lokalnej terenów planowanych pod budowę drugiego etapu parkingów P+R,
pojawiły się również propozycje całkiem nowych lokalizacji: PKP Miedzeszyn (lub
PKP Falenica), Metro Imielin (zamiast parkingu Metro Ursynów, który był planowany
w miejscu parkingu osiedlowego), PKP Wesoła (władze dzielnicy gorąco popierają
plany tej inwestycji) czy PKP Ursus Niedźwiadek (przystanek ma być gotowy już
w 2009 roku a władze dzielnicy też popierają inwestycję). Z planów drugiego
etapu wypadł z kolei parking na Os. Górczewska. Powstanie dopiero po wybudowaniu
tam stacji II linii metra. Oprócz tego ZTM będzie gorąco popierał plany budowy
parkingów przy przystankach kolejowych poza granicami Warszawy.
A na koniec... niespodzianka
Wpadł nam do głowy również taki może nieco nietypowy, ale ciekawy pomysł. Jeśli
parking będzie zapełniony w 100 proc. to się z niego wycofamy. Jeśli nie, to
w celu uatrakcyjnienia letniej oferty kulturalnej dla mieszkańców stolicy, planujemy
otworzyć na parkingu... kino samochodowe. Trwa jeszcze ustalanie szczegółów
dotyczących tego przedsięwzięcia. Więcej informacji na ten temat przekażemy
niebawem.
ostatnia aktualizacja -16.01.2014; webmaster
Strona od 20.06.2004 odwiedzona -
razy site
map
QR Code jest zarejestrowanym znakiem handlowym DENSO WAVE Incorporated.