13.10.2010
Pacjencie, czy znasz swoje prawa?
Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel
udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych,
naruszył twoje prawa - zgłoś się do Biura
Rzecznika Praw Pacjenta.
Pamiętaj, że jako pacjent masz prawo do:
- Świadczeń zdrowotnych
- Informacji o swoim stanie zdrowia
- Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy
informacji związanych z leczeniem
- Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych
- Poszanowania intymności i godności
- Dokumentacji medycznej
- Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
- Opieki duszpasterskiej
- Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
Jeśli Twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:
Bezpłatna infolinia: 800 190 590 (czynna pn. pt.
w godz. 9 00 - 21 00)
Połączenie z telefonów komórkowych (płatne wg stawek operatora) (22)
833 08 85 lub (22) 635 59 96
Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia
oraz prawnicy.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
Al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa
Tel. (22) 532 82 50; fax: (22) 833 08 86
sekretariat@bpp.gov.pl;
www.bpp.gov.pl
Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej.
Został powołany ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta
i Rzeczniku Praw Pacjenta. Realizuje swoje zadania przy pomocy Biura
Rzecznika Praw Pacjenta.